Get insight from Arts|Gallery Pictor

Gallery Pictor 2022年プログラム《中心はどこにでもあり、多数ある》

畑山 太志|アーティスト・ステートメント

Taishi Hatayama's Statement for Centers are Everywhere, and Numerous

回転に加わる - 畑山太志
《回転に加わる》2022年, アクリル・キャンバス, H72.7 × W53.0 cm

 

物事を捉えるとき、それを確固たる輪郭をもったものとして認識し、すっかり理解したものだと思ってしまうことがある。注意深くいなければ、名付けられているものはすべてその名前通りの存在だ。しかし、言葉が与えられる以前の知覚や感覚の世界では、それらの物事は絶えず流動し、常に生成を繰り返す活気あふれる詩的な場のように思う。

ひとは客観的でいようと対象から自分を切り離して距離を取ってしまう癖があるが、私はその手前にある世界に目を向けたい。生成の現場に身を浸すことによって、そこからあらためて物事の捉え方を組み直すことができるのではないだろうか。

 

 

畑山 太志

2022年2月

 

 

When we try to perceive a thing or a event, we may perceive it as having a solid outline and believe that we understand it completely. If you don’t pay attention, everything that is named will seem to be exactly what it is named. However, in the world of perception and sensation, before words are given, I think there is a vibrant poetic field where things are in constant flux and generation.

 

People tend to distance themselves from the object in order to remain objective, but I want to focus on the world that exists before they do that. By immersing ourselves in the place where things and events are generated, we may be able to reconfigure the way we perceive things.

 

Taishi Hatayama

February, 2022

 

Taishi Hatayama

 

 

 

 

 

 

 

>>畑山太志プロフィール|Taishi Hatayama Profile

 

>>Gallery Pictor 2022年プログラム|Gallry Pictor 2022 year’s program

SHARE
PAGE TOP