Get insight from Arts|Gallery Pictor

Gallery Pictor 2022年プログラム《中心はどこにでもあり、多数ある》

石川 直也|アーティスト・ステートメント

Naoya Ishikawa's Statement for Centers are Everywhere, and Numerous

jiritusinaihito - Naoya Ishikawa
《自立しない人》2018年, 大理石, H30 x W10 x D10 cm

 

一年のプログラムを通して「自立しない人」のシリーズを展開させていく予定です。プレエキシビジョンではその第一作目を展示します。この作品は自然な彫刻、自然な人間とは何か、人が自立するとはどういうことかを考えた作品で、私自身が初めて自然と思えた人体彫刻作品でもあります。

この作品は彫刻一つでは立つことができません。しかし壁に頼ることでどこでも立つことができるのです。私が自然と思える人体彫刻を作れたのは、おそらくアトリエの土地や木々、彫刻する石、それから周りの人々に頼ることができたからだと思います。


もう一点は、江ノ島を彫刻した作品です。この作品は一つの視点を作ることで、江ノ島が例えばくじらに見える、というものです。では、他の場所から見たらどうなるでしょう。その視点の数だけ、例えば何に見えるでしょうか。

 

 

kujiranimieru2 - Naoya Ishikawa
《江の島 -たとえばくじらに見える-》2018年, H7 x W20 x D20 cm

石川 直也

2022年2月

 

I am planning to present a series of ‘Person not independent‘ throughout the year-long program. The first work of ‘Person not independent‘ will be exhibited at the pre-exhibition, Arts & Library Show. This work was created in the process of thinking about natural sculpture, what a natural human being is, and what it means for a person to be independent. It is also the first work of human sculpture that I considered natural.

This work cannot stand on its own sculpture. But by relying on the wall, it can stand anywhere. I think I was able to create human sculpture that I consider to be natural because I was able to rely on the land, the trees, the stones to be carved, and the people around me in my studio.

The other piece is a sculpture of Enoshima island. This work asks the question, “If Enoshima looks like a whale from one perspective, what would it look like from another perspective?” There are as many different perspectives as there are things to see.

Naoya Ishikawa

February, 2022

 

 

 

 

 

 

>>石川直也プロフィール|Naoya Ishikawa Profile

 

>>Gallery Pictor 2022年プログラム|Gallry Pictor 2022 year’s program

SHARE
PAGE TOP