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Gallery Pictor 2022年プログラム《中心はどこにでもあり、多数ある》

TETTA|アーティスト・ステートメント

TETTA's Statement for Centers are Everywhere, and Numerous

カシャキ斬りの図 - TETTA

《カシャ斬りの図》中之条清見寺蔵, 2021年, 油彩・墨・金箔・シナベニヤパネル, H 720 x W1830 x D24 cm

 

一つのものを構成するのにまず中心があり、その中心に様々な情報がくっつき、離れ、「今」を構成する。

生物は、まず誕生し「生きる」という中心を得て、時間の経過とともに得たたくさんの情報から幾つもの中心を獲得していく。中心は生まれては消えるを繰り返し、その生物のかたちを変化させ、成していく。

 

しかし、情報が溢れすぎ混沌とした世界では、中心が多すぎてあやふやになり、かたちを保つことが難しくなり、「生きる」ことさえ忘れ始める。

今一度、私は「今」の私のかたちを知る為に、身の回りのことを、目、耳、そして脳を通して受け取り、血を巡らせることで身体に記憶させ、その記憶の中の断片を手の先で一つの画面に構成する。

 

一つの画面にいくつもの時とそれぞれの中心が描かれ、右から左へと流れていく。右が始まりで左が終わり。

そうやって描かれたものが、そのもの自体のかたちを表すことになるのだ。

 

 

TETTA(杉本 聡子)

2022年2月

 

 

There is a center that constitutes a thing, then various information is attached to and separated from a center to constitute the present.

When an organism is first born, its center, or a main focus, is to live. With the passage of time, it acquires a number of centers from the large amount of information.

 

The center is born and disappears, and repeats this process, forming and transforming the form of the organism. However, in a world overflowing with information and chaos, there are so many centers that they become fuzzy and difficult to keep their shape, and we begin to forget how to even live.

 

Once again, in order to recognize my shape at present, I receive various things around me through my eyes, ears, and brain, let my body memorize them by letting my blood circulate, and then compose fragments of these memories into a single picture with my hands.

 

TETTA (Satoko Sugimoto)

February, 2022

 

TETTA, Satoko Sugimoto

 

 

 

 

 

 

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